OPERETIAEG VILJANDIS: Milvi Laidi tähelend algas Ugala lavalt
Aasta 1927. Telefonihelin. Noorele naisele tehakse rabav ettepanek: tulgu ta Viljandi Ugala teatrisse primadonnaks. Jah, ta on juba mänginud Paul Pinna rahvateatri kahes operetis, aga primadonnaks? Mäherdune vastutus! Primadonnaks palutu kannab nime Aleksandra Isak ja tema unistuseks pole päris kindlasti primadonnana operetilaval hõljuda. Igatsus tõusta klaverikunstnikuks on märksa suurem. Juhtub aga nii, et just operetidiivana saab pseudonüümi Milvi Laid kandev Aleksandra lavatäheks, keda publik jumaldab.
Tulevane Milvi Laid veeretas peas mõtet, et läheb Viljandisse paariks kuuks. Kui Ugala ja operett ei passi, pöördub tagasi. „Viljandisse saabumine oli kuidagi pahaendeline,“ kirjutas ajaleht Uus Eesti kümme aastat hiljem Laidi isikuloos. „Veel enne, kui Milvi Laid jõudis teatrisse, ta kukkus Viljandi mäest alla ja vigastas kergelt jalga.“ Õnnetu juhus ei tähendanud aga sugugi, et nooruke artist oleks tulistjalu pealinna tagasi liibanud. Et teatris polnud klaverimängijat, karanud tulevane primadonna orkestriruumi ja saatnud end klaveril ise.
Ühest pidi Aleksandra Isak Ugalaga liitudes loobuma – oma nimest. „Talle tuli leida lavalik primadonnanimi, Aleksandra oli liialt slaavilik,“ on meenutanud toonane kultuuriajakirjanik ja libretist Arnold Sepp, kuidas terve seltskond vaagis võimalikke nimevariante. Aleksandra lavanimeks sai Milvy Laid, mis lauljanna enda tahtel lõpuks Milviks muutus. Vastse primadonna esimest üleastumist saatis reklaam Viljandi ajalehes Sakala: „Esineb esmakordselt! Ugala uus operetijõud Milvy Laid täna ja homme Kalmani operetis „Sügismanöövrid““ Oli 1927. aasta 17. september. Napilt kolmveerand aastat varem oli Ugala saanud kutseliseks teatriks.