Eesti esimene auruvedur töötas põlevkivi jõul
„Sada üks aastat hiljem, kui Inglismaal oli ehitatud esimene vedur maailmas, sündis Eestis esimene raudruun. See oli 1931. aasta aprillis, mil a.-s. Franz Krulli tehastes (praegune Tallinna masinatehas – toim) valminud kitsaroopaline vedur tegi proovisõitu ja teenis täielise rahulolu,“ kirjutas ajaleht Maa Hääl 1934. aasta 27. jaanuaril.
„Meie metallitööstusele oli see silmapilk nii laiade rahvahulkade kui ka asjatundjate suure lugupidamise ja tunnustuse saavutamisel väga tähtis,“ jätkas leht. Ja tõesti, kergemaid mootorvaguneid ja -vedureid (n-ö manöövervedureid) oli Eestis ehitatud varemgi, aga täismõõdus auruvedureid mitte. 1931. aastal sai valmis kokku kümme raudruuna, järgmiseks aastaks sõlmis raudteevalitsus Krulli tehasega lepingu veel kolme tootmiseks.